Dirigent en Begeleider

Hans de Wit - Dirigent

Hans de Wit is een bevlogen dirigent, die met zijn vakkennis en ervaring koorleden inspireert. Momenteel is hij behalve dirigent van het Zoetermeers Dameskoor ook dirigent van het Westlands Mannenkoor, het Westlands Dameskoor, Breda's Mannenkoor en het Zoetermeerse koor Invasion. Vanaf zijn negende jaar bezocht hij de Roosendaalse muziekschool, waar hij voor de diploma's A, B en C voor orgel cum laude slaagde.

Hans de Wit is een veelzijdige musicus, die zich heeft bekwaamd in verschillende disciplines van muziek. Hij begon zijn muzikale loopbaan in de harmonie / orkestwereld, waar hij diverse blaasinstrumenten leerde bespelen.

Daarnaast studeerde hij piano, ensembleleiding, arrangeren, orkestdirectie, slagtechniek en compositie / arrangeren. Tijdens zijn studie deed Hans de Wit veel ervaring op als dirigent bij diverse koren en als medeorganisator en oprichter van diverse muziekprojecten. Ook internationaal wordt hij regelmatig gevraagd als gastdirigent op te treden.

Als dirigent heeft hij meegewerkt aan cd-, dvd-, radio- en tv-opnamen en er staan ​​tientallen koorarrangementen op zijn naam. Met zijn muzikale ervaring is de muziekwereld verzekerd van een vakman die alles voor doet het allerbeste uit een ieder te krijgen.

Leonardo Valiante - Begeleider

Als 8 jarige raakte de in Montevideo (Uruguay) geboren Leonardo onder de indruk van de muziek van Händel en Mozart. Deze muziek bracht een enorme positieve emotie en nieuwsgierigheid bij hem teweeg. Sindsdien staat zijn leven in het teken van muziek.

Nadat hij in zijn thuisland het diploma pianoleraar A had behaald, een postgraduate cursus piano had gevolgd, voor het klavecimbel diploma A geslaagd was en een masterclass klavecimbel had gevolgd, kwam Leonardo op zijn 23 ste   naar Nederland, waar hij in 1996 werd toegelaten tot het Kon. Conservatorium Den Haag voor een klavecimbel studie om zich verder te verdiepen in de barok.

Barokmuziek werd zijn passie, maar ook hedendaagse muziek is hem niet vreemd. Een tweejarige studie hedendaagse muziek aan het Conservatorium in Amsterdam werd in 2002 afgerond. Leonardo is van veel muzikale muziek markten thuis: hij begeleidt koren, is actief in Duitsland en Nederland met optredens in kamermuziek en opera en geeft een lunchpauzeconcert in de Kloosterkerk te Den Haag. Onder de naam Concerto Valiante verzorgt hij regelmatig concerten met zijn barokensemble en solisten. Onder zijn leiding voerde Concerto Valiante de opera's Orlando, Rodelinda en Ottone van Händel uit en Didi en Aeneas van Purcell.

Sinds een aantal jaren begeleidt Leonardo Valiante Het Zoetermeers Dameskoor.